Aktualności

PODSUMOWANIE PÓŁROCZA (29.06.2021)

Nagrodziliśmy dziś podopiecznych, którzy najbardziej angażują się w życie naszej placówki. Przy tej okazji zorganizowaliśmy mała imprezkę w ogrodzie, podczas której drobne upominki otrzymali wszyscy domownicy. Jeszcze raz szczególnie gratulujemy i dziękujemy laureatom.

IMPREZA INTEGRACYJNA - CUDA WIANKI (23.06.2021)

Niedługo Noc Kupały. My już dziś bawiliśmy się na imprezie CUDA WIANKI. Na nasze zaproszenie odpowiedzieli domownicy zaprzyjaźnionych placówek z Człuchowa i Więcborka. O wyśmienitą zabawę zadbały Panie z Fantazji. Serdeczne podziękowania dla OSiR Przechlewo, za pomoc w organizacji imprezy.

WYCIECZKA DO OGRODÓW W DOBRZYCY (18.06.2021)

Słoneczna pogoda sprzyja podróżom. Odwiedziliśmy dziś Ogrody Tematyczne Hortulus w Dobrzycy. Będąc tak blisko morza, nie mogliśmy odmówić sobie krótkiego spaceru po plaży.

WYCIECZKA ROWEROWA (16.06.2021)

Grupa naszych śmiałków wybrała się dziś wycieczkę rowerową. Pogoda dopisała, panowie spisali się na medal.

WIZYTA W KINIE ZA ROGIEM (15.06.2021)

Skorzystaliśmy dziś z zaproszenia GBiCK w Przechlewie i odwiedziliśmy KINO ZA ROGIEM. Mieliśmy przyjemność obejrzeć film pt. "Przechlewo - mój nowy dom", opowiadający o powojennej historii naszej gminy. Seans wzbudził duże zainteresowanie wśród naszych domowników.

HIPOTERAPIA - WIZYTA W STAJNI TARANT W NIEŻYWIĘCIU (9.06.2021)

Korzystając z piękniej pogody wybraliśmy się dziś do Nieżywięcia gdzie odwiedziliśmy Stajnię Tarant. Spacer po uroczej okolicy, ciekawe warsztaty z instruktorkami, możliwość jazdy wierzchem (dla najodważniejszych) oraz na zakończenie kiełbaska z ogniska. Dziękujemy gospodarzom za mile spędzone przedpołudnie.

DZIEŃ RODZINY - SPOTKANIE Z RODZINAMI DOMOWNIKÓW (25.05.2021)

Spotkaliśmy się dziś z rodzinami naszych domowników. Wspólnie spędzony czas w miłej atmosferze, odrobina zabawy oraz przekazanie upominków przygotowanych przez podopiecznych. Serdecznie dziękujemy wszystkim gościom za przybycie.

PODCHODY (20.05.2021)

Dziś ruszyliśmy w plener. Podchody, ognisko i odrobina zabawy przy muzyce. Jak widać na zdjęciach pogoda dopisała.

WIZTA W GOSPODARSTWIE NASIENNO-SZKÓŁKARSKIM NIEDŹWIADY (18.05.2021)

Odwiedziliśmy dziś Gospodarstwo Nasienno-Szkółkarskie Niedźwiady. Serdecznie dziękujemy Panu Wojtkowi za cenną lekcję przyrody, wspólnie spędzony czas na łonie natury oraz podarowane drzewko.

ODWIESZENIE DZIAŁALNOŚCI (30.04.2021)

Mamy przyjemność pionformować, iż w związku z decyzją Wojewody Pomorskiego od 5. maja wracamy do pracy stacjonarnej w naszej placówce.

KONKURSY ONLINE (25.03.2021)

Mimo zawieszenia działalności stacjonarnej ŚDS, nasi domownicy biorą udział w organizowanych w formie online konkursach. Mamy przyjemność zaprezentować kilka przygotowanych z tej okazji prac.

PODZIEL SIĘ MILOŚCIĄ 2021 (18.02.2021)

W dniu dzisiejszym odbyła się 3. edycja organizowanego przez naszą placówkę przeglądu twórczości "Podziel się miłością". W tym roku na nasze zaproszenie odpowiedziały: WTZ Brusy, ŚDS Chojnice, ŚDS Czersk, ŚDS Człuchów. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dypolony, statuetki oraz nagrody rzeczowe. Relacja z tego wydarzenia dostępna jest na naszym Facebook'u.

ZAWIESZENIE DZIAŁALNOŚCI (3.11.2020)

W związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 2 listopada 2020 r. działalność Środowiskowego Domu Samopomocy w Przechlewie zostaje zawieszona do odwołania.

POZAPOZY (20.10.2020)

Nasi podopieczni wzięli udział w XV Festiwalu Integracji Artystycznej POZAPOZY (imprez w tym roku odbyła się w formie interaktywnej). Przygotowana przez nas wersja "Czerwonego Kapturka" znalazła uznanie w oczach jury i w kategorii teatralnej zajęliśmy III miejsce.

DZIEŃ ZDROWIA PSYCHICZNEGO (9.10.2020)

Z okazji przypadającego na jutro Dnia Zdrowia Psychicznego spotkaliśmy się dziś z rodzinami naszych domowników oraz przedstawicielami lokalnych władz. Uczestnicy przygotowali dla bliskich krótki program artystyczny, wspólnie zaśpiewali kilka piosenek oraz co najważniejsze spędzili mile czas. Wszystkim gościom serdecznie dziękujemy za obecność.

DZIEŃ UŚMIECHU (2.10.2020)

Dziś Światowy Dzień Uśmiechu, którego naszym domownikom nigdy nie brakuje. Postanowiliśmy więc podzielić się nim i rozdawaliśmy oraz rozwieszaliśmy karteczki z pozytywnymi sentencjami. We własnym gronie natomiast pozowaliśmy do śmiesznych zdjęć, opowiadaliśmy dowcipy oraz śmieszne sytuacje, które nas spotkały. Oczywiście życzymy wszystkim dużo uśmiechu.

DZIŃ CHŁOPAKA (30.09.2020)

Nasz domowniczki, w związku z przypadającym dziś Dniem Chłopaka, przygotowały dla swoich kolegów piękny występ oraz upominek. Przy takiej okazji nie mogło obyć się bez odrobiny tańca, pysznego ciasta i wspólnie wypitej kawy.

SPRZĄTANIE PRZECHLEWA (24.09.2020)

Nasi domownicy dołączyli się do zaplanowanej na dziś akcji sprzątania Przechlewa.

POŻEGNANIE LATA (22.09.2020)

Spacerem na grzybobranie, rywalizacja w dwa ognie, odrobina zabawy przy muzyce i kiełbaska z ogniska. Tak dziś pożegnaliśmy lato.

WYJAZD NA CANPOL (16.09.2020)

Pogoda nas rozpieszcza, więc nie kisimy się i spędzamy jak najwięcej czasu na zewnątrz. Dziś krótka, ale bardzo ciekawa wycieczka na Canpol.

WYCIECZKA DO KARPACZA (7-11.09.2020)

W minionym tygodniu grupa naszych domowników przebywała na turnusie wypoczynkowym w Karpaczu. Harmonogram wyjazdu przedstawiał się następująco:

poniedziałek: dojazd, wieczorny spacer po deptaku;

wtorek: wjazd gondolą na Śnieżkę, wizyta w Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska;

środa: zwiedzanie Karpacza z przewodnikiem;

czwartek: wizyta w Hucie Szkła Kryształowego Julia oraz w Muzeum Skarbów Ziemi, Wodospad Szklarka, zwiedzanie Jeleniej Góry z przewodnikiem;

piątek: zwiedzanie Zamku Książ oraz Palmiarni Wałbrzych;

sobota: powrót.

Oto kilka zdjęć z wycieczki.

DNI SOLIDARNOŚCI Z OSOBAMI CHORUJĄCYMI PSYCHICZNIE (11.09.2020)

W związku z wydarzeniami odbywającymi się w ramach Dni Solidarności z Osobami Chorującymi Psychicznie zamieszczamy informacje dla osób zainteresowanych.

CZYTAMY SŁOWACKIEGO (4.09.2020)

Dziś czytaliśmy wybitne dzieło polskiego romantyzmu pt. ,,Balladyna,, Juliusza Słowackiego z okazji dziewiątej odsłony Narodowego Czytania, przypadającej w tym roku na dzień 5 września. Dowiedzieliśmy się kilka słów o rodzaju literackim jakim jest dramat, a na koniec wspólnie obejrzeliśmy sztukę teatralną.

WYCIECZKA DO SZCZECINKA (28.08.2020)

W dniu dzisiejszym wybraliśmy się na wycieczkę do Szczecinka, gdzie między innymi odwiedziliśmy muzeum regionalne. Dzięki naszemu przewodnikowi mogliśmy zasiąść w sali posiedzeń ratusza. Pan Ireneusz zabrał nas również do atrakcyjnych zakątków miasta. Na koniec czekał nas rejs tramwajem wodnym po jeziorze Trzesiecko.

PIKNIK NAD JEZIOREM LINY (6.08.2020)

Piękna, słoneczna pogoda więc dzień spędziliśmy aktywnie na świeżym powietrzu. Na piknik nad Jeziorem Liny część grupy dotarła na rowerach. Serdecznie dziękujemy gospodarzom za udostępnienie obiektu.

300-LECIE PARAFI ŚW. ANNY W PRZECHLEWIE (24.07.2020)

Z okazji 300-lecia parafii św. Anny w Przechlewie nasi domownicy przygotowali pracę przedstawiającą budynek kościoła.

SPOTKANIE W PRZECHLEWKU (16.06.2020)

Nareszcie. Po długiej przerwie spotkaliśmy się dziś z naszymi kolegami i koleżankami z człuchowskiego ŚDS. Impreza w plenerze: podchody, zabawa przy muzyce i grill, czyli to co tygryski lubią najbardziej. Serdecznie dziękujemy gościom za przybycie oraz gospodarzom za udostępnienie obiektu.

WYCIECZKA ROWEROWA (15.06.2020)

Dziś aktywnie na świeżym powietrzu. Cześć domowników wybrała się na wycieczkę rowerową, pozostali na spacer.

SPOTKANIE Z RODZINAMI DOMOWNIKÓW (24.06.2020)

Po długiej przerwie spowodowanej pandemią udało nam się dziś spotkać z rodzinami domowników. Wspólnie spędzony czas, rozmowy, szczypta zabawy. Dziękujemy wszystkim za przybycie.

CZERWCOWY SPACER (22.06.2020)

Piękna pogoda zachęciła nas do spacerowania. Po powrocie nasze baterie naładowaliśmy pysznymi goframi.

PODSUMOWANIE PÓŁROCZA (17.06.2020)

Korzystając z pięknej pogody zorganizowaliśmy dziś na naszym ogrodzie imprezę podsumowując minione półrocze w placówce. Najaktywniejsi domownicy zostali nagrodzeni drobnymi upominkami, na wszystkich natomiast czekały przygotowane atrakcje i poczęstunek.

DOMOWE SPA (5.06.2020)

Nasze uczestniczki miał dziś możliwość skorzystania z usług "domowego" SPA. Relaks dla ciała i ducha.

AKTYWNOŚĆ NA SWIEŻYM POWIETRZU (2.06.2020)

Powoli wracamy do normalności. Mała aktywność fizyczna na świeżym powietrzu.

ZAWIESZENIE DZIAŁALNOŚCI (12.03.2020)

Informujemy, iż zgodnie z poleceniem Wojewody Pomorskiego działalność Środowiskowego Domu Samopomocy w Przechlewie zostaje zawieszona od dnia 12 marca 2020 r. do odwołania.

DZIEŃ KOBIET (10.03.2020)

Wspólnie z rodzinami naszych domowników obchodziliśmy dziś Dzień Kobiet. W trakcie spotkania uczestnicy wystąpili w przygotowanym na tę okazję programie artystycznym. W ramach warsztatów kulinarnych przygotowaliśmy również ciasteczka. Serdecznie dziękujemy gościom za przybycie i wspólnie spędzony czas.

WYJAZD DO TEATRU (6.03.2020)

Łyk kultury, czyli wyjazd do teatru. Mieliśmy dziś przyjemność obejrzeć spektakl "Doktor Dollitle i przyjaciele" odegrany na deskach Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku.

WARSZTATY W BIBLIOTECE (20.02.2020)

Na zaproszenie Gminnego Centrum Kultury wybraliśmy się dziś na warsztaty do biblioteki. W tłusty czwartek tematyka mogła być jedna. Dziękujmy za przekazanie wielu ciekawych informacji na temat pączków i oczywiście za możliwość degustacji.

PRZEGLĄD TWÓRCZOŚCI "PODZIEL SIĘ MIŁOŚCIĄ" (19.02.2020)

Dziś w restauracji "Podano do stołu" odbył się II przegląd twórczości "Podziel się miłością". W tym roku na nasze zaproszenie odpowiedziały placówki z: Brus, Sławna, Czerska, Człuchowa, Chojnic, Wiela oraz przedstawiciele Urzędu Gminy Przechlewo. Motywem przewodnim tej edycji była muzyka filmowa. Poza występami nie mogło zabraknąć oczywiście wspólnych tańców. Dziękujemy wszystkim gościom za przybycie.

ZABAWA WALENTYNKOWA (14.02.2020)

Na zaproszenie ŚDS Chojnice wybraliśmy się dziś na zabawę walentynkową do Funki. Super muzyka, wiele konkursów, czyli jednym słowem wspaniała impreza. Dziękujemy organizatorom za serdeczne przyjęcie.

WIZYTA LEKARZA W PLACÓWCE (12.02.2020)

Naszą placówkę odwiedził dziś lekarz. Pan dr Sochalski przedstawił nam wiele cennych wskazówek w związku ze zbliżającym się okresem przeziębień oraz odpowiedział na zadawane przez domowników pytania. Serdecznie dziękujemy za poświęcony czas.

BAL KARNAWAŁOWY W CZERSKU (30.01.2020)

Jak karnawał, to karnawał. Dziś bawiliśmy się na balu w Czersku wspólnie z domownikami z Tucholi, Wiela i oczywiście gospodarzami. Dziękujemy organizatorom za zaproszenie i wspaniałe przyjęcie.

BAL KARNAWAŁOWY DISCO'80 (28.01.2020)

Bawiliśmy się dziś na balu karnawałowym w stylu disco'80. Z naszego zaproszenia skorzystali domownicy z zaprzyjaźnionych placówek z Czerska, Człuchowa i Więcborka. O wspaniałą zabawę zadbały panie animatorki z "Fantazji". Serdecznie dziękujemy Gminnemu Centrum Kultury za udostępnienie sali.